DLA DOMU
DLA FIRMY
DLA SZKOŁY
WBOK
A+ A+ A+
15 846 39 99
Logowanie do WBOK
MENU
Helionet Nowa Dęba,
rewolucja internetowa od 2002r.


HLG Sp. z o.o. bazuje na wiedzy i doświadczeniu zdobytym przy budowie i
obsłudze miejskiej sieci komputerowej Helionet. Jest liderem na lokalnym rynku.
AKTUALNOŚCI

Uruchomienie nowego routera

Od zeszłego tygodnia rozpoczęliśmy wdrożenie produkcyjne nowego routera. Po okresie testów, uruchamiamy kolejne obszary w nowych ustawieniach. Zmianie ulegnie adres publiczny, więc użytkownicy, którzy korzystają z tej opcji, proszeni są o aktualizacje ustawień.
więcej >


Prace przy ul. Podleśnej w Nowej Dębie

Uprzejmie informujemy, że w dniu 9 listopada 2018 będą prowadzone prace na linii światłowodowej przy ul. Podleśnej w Nowej Dębie. Efektem działań, na czas prac, zostanie odłączony Punkt Dystrybucyjny przy ul. Strażackiej. Za utrudnienia przepraszamy.
więcej >


Aktualizacja routera

Uprzejmie informujemy, że w ciągu najbliższych dni, w godzinach od 18 do 22 mogą wystąpić problemy z osiąganiem pełnych prędkości pobierania z Internetu. Wdrażamy nowe rozwiązanie, przez co główny router działa w trybie awaryjnym, co nie powinno wpłynąć na otwieranie stron internetowych, przeglądanie materiałów video, odbieranie poczty, gry on-line, połączenia komunikatorów. Prędkości materiałów wysyłanych pozostają w parametrach. Sytuacja występuje wyłącznie w taryfach umów dla Klientów Indywidualnych.
więcej >


Przyłącz za darmo!

Zaktualizowaliśmy specjalne warunki naszej oferty na obszary objęte promocją. Aby wprowadzić pewien porządek i dać możliwość wyboru, od dziś tj. od 1 października 2018 r. odbiorca ma możliwość wyboru:
- dotychczasowe warunki, czyli przyłącza za 49 zł, aktywacja 49 zł brutto i trzy pierwsze miesiące Internetu po 1,23 zł brutto
- nowe warunki "Podłączenie za darmo", przyłącz i aktywacja rabatowane są w 100%, a za usługi płacimy z chwilą uruchomienia.
Pozostałe warunki specjalnej oferty nie ulegają zmianie.
więcej >


Upgrade interfejsów

Od zeszłego roku prowadziły prace, których celem jest podwyższenie standardów na obszarze sieci w technologii FTTB, czyli mówiąc krótko na obszarze bloków w Nowej Dębie, gdzie zwiększamy przepustowość odbiorcy z 100 Mb/s do 1000 Mb/s (1 Gb/s).
więcej >


Prace serwisowe telewizji DVB-C

Informujemy, że rozpoczęliśmy nieplanowane prace serwisowe w obrębie Telewizji Kablowej DVB-C, które spowodują przerwy w dostępie do programów. Prace przewidujemy potrwają do godziny 15:00. Po tym okresie, dla sprawności usługi, prosimy ponownie przeskanować cały zakres kanałów TV. Za utrudnienia przepraszamy.
więcej >


Problem z numerem 158463999

Od poniedziałku (27.08) zauważyliśmy problem z dodzwonieniem się do naszego biura na numer 158463999 z telefonów sieci Play. Wyjaśniamy ten problem. Do tego czasu, jeżeli nie mogą się Państwo dodzwonić, prosimy wybierać nr 15 846 00 04.
więcej >


Ataki DDoS

Jak opisuje nam to Wikipedia: DDoS (ang. distributed denial of service, rozproszona odmowa usługi) – atak na system komputerowy lub usługę sieciową w celu uniemożliwienia działania poprzez zajęcie wszystkich wolnych zasobów, przeprowadzany równocześnie z wielu komputerów (np. zombie).
więcej >


Uszkodzona linia w Dąbrowicy

Informujemy, że w Dąbrowicy została uszkodzona napowietrzna linia światłowodowa, która zasila kilka gospodarstw domowych. Niestety doraźnie prace nie przyniosły skutku, a uszkodzenie jest poważniejsze, niż przypuszczaliśmy. Na początku przyszłego tygodnia przystąpimy do modernizacji całego odcinka, co spowoduje przerwy w dostępie do usług na większym obszarze. Za utrudnienia przepraszamy.
więcej >


Komunikaty i powiadomienia

Informujemy, że w dniu dzisiejszym został uruchomiony nowy moduł wspomagający zarządzenie siecią i obsługi Klientów, który odpowiada za komunikaty i powiadomienia.
więcej >


Telewizja po zmianach

Zakończyliśmy etap zmian w ustawieniach kanałów telewizji kablowej. Nowe ustawienia zostały przygotowane pod kątem obsługi i nawigacji po kanałach. Zmiany dotyczą usługi w technologii IPTV i DVB-C. Lista kanałów w technologii IPTV zostanie zaktualizowana po ponownym uruchomieniu Dekodera (należy wyłączyć na 10 sekund z prądu). Zmiany w technologii DVB-C wymuszają ponowne przeskanowanie całego pasma, co należy zrobić w ustawieniach odbiornika. W przygotowaniu jest jeszcze plik ustawiający kolejność kanałów dla DVB-C.
więcej >


Zmiany w Systemie Zarządzania Siecią

W dniu dzisiejszym przeszliśmy na nowy System Zarządzania Siecią. Prace były prowadzone w godzinach nocnych. Nie powinny mieć wpływu na działanie usług, jednak bardzo prosimy o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości, gdyż System jest w fazie testów i mogą się pojawić sytuacje, których nie mogliśmy przewidzieć w próbach laboratoryjnych.
więcej >


Polityka Prywatności

Drodzy Abonenci, z dniem 25 maja 2018r. wchodzi w życie rozporządzenie w sprawie ochrony danych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane RODO.
więcej >


Problemy z połączeniem numeracji Hyperion

Od czwartku (17 maja) zaobserwowaliśmy problemy z realizacją połączeń przychodzących na numery z sieci Hyperion (dawniej MNI i Pilicka). Dzwoniąc na numer przeniesione od w/w operatora słychać sygnał zajętości.
więcej >


Zmiany w układzie programów TVK

Z dniem 1 czerwca 2018 ulegnie zmianie układ programów telewizyjnych. Dotyczy to zarówno telewizji kablowej w technologii DVB-C i IPTV. Zmiana będzie znacząca i jest podyktowana uporządkowaniem oferty programowej. W technologii IPTV nowy układ programów pobrany zostanie automatycznie po restarcie dekodera. W technologii DVB-C konieczne będzie pełne skanowanie pasma. Nowy układ programów podamy pod koniec maja.
więcej >


Prace serwisowe 14/15 marca 2018

Uprzejmie informujemy, że w nocy z 14. na 15. marca planujemy prace serwisowe, które mają na celu zwiększenie mocy obliczeniowej systemu. Prace spowodują przerwy w dostępie do niektórych usług, w tym do Internetu. Działania będą prowadzone w nocy, w godzinach od 2:00 do 5:00. Za utrudnienia przepraszamy.
więcej >


Nowy cennik połączeń międzynarodowych

Informujemy, że z dniem 1 kwietnia 2018 roku wprowadzamy nowe ceny na połączenia międzynarodowe. Prosimy o zapoznanie się z nowym cennikiem, który znajduje się na w dziale Telefon.
więcej >


Zmiana w sposobie powiadomień

Informujemy, że od lutego 2018 ulegnie zmianie sposób powiadomień o saldzie ujemnym na rachunkach Abonentów. Przygotowujemy system powiadomień SMS, który ma zastąpić działające do tej pory poprzez informację na stronie www.
więcej >


Indywidualne konta rozliczeniowe

Pragniemy przypomnieć, że od kilku lat funkcjonują indywidualne rachunki rozliczeniowe. Każdemu Abonentowi przypisany jest numer rachunku bankowego, na którego wpłaty rozliczane są automatycznie.
więcej >


WiFi to wygoda a nie wydajność

Interfejs bezprzewodowy WiFi jest to rozwiązanie bardzo wygodne. Nie potrzeba prowadzenia kabla, instalacji przełączników (switch'y) i uniwersalne (większość nowych urządzeń ma wbudowaną WiFi w standardzie). Ma wiele zalet i świetnie sprawdza się jako uzupełnienie domowej sieci informatycznej. Jego wydajność, mimo wieloletniego rozwoju, znacznie odbiega od połączenia kablowego.
więcej >


Telewizja - zmiany w ustawieniach

Od jakiegoś czasu wielu nadawców wprowadza zmiany w standardzie emisji. System MPEG-2 zostaje zastąpiony MPEG-4, a jakość emisji z SD na HD. W wielu przypadkach takie działania były poprzedzone równoczesnym nadawaniem w dwóch standardach. Obecnie emisja w jakości SD jest wyłączana, stąd czas na zmiany, które dotkną również naszych Użytkowników. Szczególnie odczują to Odbiorcy usługi telewizji kablowej w technologi DVB-C.
więcej >


Kamera z widokiem na Nową Dębę

Uruchomiliśmy nowy system transmisji obrazu z kamer. Wewnętrzne testy przeszedł poprawnie i nadszedł czas, aby udostępnić do kolejnych testów, bardziej wymagających - przez Użytkowników
więcej >


Specjalne warunki dla Chmielowa przedłużone

Informujemy, że do końca 2017 roku przedłużamy okres obowiązywania specjalnych warunków dla mieszkańców Chmielowa. Nie wszędzie dotarliśmy z nasza infrastrukturą, więc przedłużamy okres promocji tak, by nikt nie poczuł się pokrzywdzony.
więcej >


Uruchomienie węzła Krzątka/Jasionka

Informujemy, że został uruchomiony kolejny element infrastruktury, który swym zasięgiem obejmuje znaczną część obszaru Krzątka - Jasionka. W związku z tym rozpoczynamy wykonanie przyłączy. W pierwszej kolejności będą realizowane przyłącza z dostarczonej listy.
więcej >


Blokada stron hazardowych

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, od dnia 1 lipca 2017 roku zostały zablokowane adresy stron internetowych, wpisane do "Rejestru Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą" prowadzonego przez Ministerstwo Finansów.
Aktualny rejestr stron blokowanych znajduje się pod adresem: hazard.mf.gov.pl
więcej >


Indywidualne rachunki bankowe

Od kilku lat uruchomiony jest automatyczny system rozliczeniowy. Każdy z naszych Abonentów ma przypisany indywidualny rachunek bankowy, który powiązany jest z kontem rozliczeniowym. Wpłaty dokonywane na indywidualny rachunek rozliczane są automatycznie, co:
- przyspiesza rozliczenie,
- unika błędów w doborze nadawcy,
- ułatwia opis wpłaty
więcej >


Prace na węźle przy ul. Konopnickiej

Przygotowujemy się do rozbudowy infrastruktury przyległej do ulic Konopnickiej i Kolejowej w Nowej Dębie. Działania będą głównie polegały na zwiększeniu pojemności punktów dystrybucyjnych tak, aby mogły obsłużyć wszystkie bieżące punkty adresowe i obszary, w których mogą powstać kolejne.
więcej >


Prace na centrali

W dniu 11 lipca 2017 planujemy dalsze prace przy migracji usług, związane z uruchomieniem nowej centrali. Z tego powodu mogą się pojawić trudności w dostępie do usług telefonii stacjonarnej. Będziemy się starać, aby ewentualne przerwy były możliwie krótkie. Za utrudnienie przepraszamy.
więcej >


Problem z numerem 158463999

Od piątku zaobserwowaliśmy problem z połączeniami przychodzącymi na nasz główny numer - 158463999. Problem dotyczy głównie połączeń z numerów komórkowych. Po weryfikacji na naszych zasobach, nie znajdując przyczyny, sprawę skierowaliśmy do obsługi połączeń międzyoperatorskich. Póki co czekamy na rozwiązanie problemu. CO ciekawe, gdy dzwonicie Państwo na numer i w słuchawce słyszycie "Nie ma takiego numeru", wystarczy poczekać 6-7 sygnałów i połączenie zostanie zrealizowane. Informujemy jednocześnie, że pozostałe numery działają bez problemu i przypadku trudności z połączeniem, można dzwonić na numer 15 846 00 00.
więcej >


Pierwsze podłączenia w Majdanie

To już nie jest tylko plotka, że rozpoczęliśmy inwestycję w Majdanie Królewskim. Mimo wielu trudności, plan na ten rok realizujemy, a jednym z jego założeń było uruchomienie usług światłowodowych u najbliższych sąsiadów. Pierwsze przyłącza na nowowybudowanej infrastrukturze zostały zrealizowane i następne czekają już w kolejce. Naszą najlepszą reklamą jest zadowolony Klient, który obiektywnie poleci nasze usługi swoim najbliższym.
więcej >


Zmiany na centrali

Rozwój usług, wymusił pewne zmiany techniczne na naszej centrali. Pod słowem "pewne" kryje się uruchomienie nowej centrali od podstaw. Czynimy to już od pewnego czasu i doszliśmy do etapu, gdy wszystkie usługi zostaną przeniesione na nowe rozwiązanie.
więcej >


Nowa strona

Mamy zaszczyt przedstawić Państwu naszą stronę w nowej odsłonie. Zawsze cenimy proste rozwiązania i takie założenie miała poprzednia strona, jednak trzeba od czasu do czasu tchnąć nowego ducha. Postawiliśmy na kompletną zmianę, budowę od podstaw. W dalszym ciągu za główny cel postawiliśmy sobie czytelność i skupienie się na głównych gałęziach naszej działalności. Sami oceńcie rezultaty.
więcej >





ul. Długa 5
Nowa Dęba


15 846 39 99
15 846 00 00


FAX 15 846 00 18


biuro@hlg.com.pl
   HLG Sp. z o.o. © 2008-2018